Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarder, Camille; und weitere
InstitutionSRI International, Menlo Park, CA.
TitelThe National Longitudinal Transition Study of Special Education Students: Report on Procedures for the Second Wave of Data Collection (1990).
Quelle(1992)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterForschungsbericht; Test; Fragebogen; Data Collection; Disabilities; Education Work Relationship; Interviews; Longitudinal Studies; National Surveys; Outcomes of Education; Questionnaires; Research Methodology; Sampling; Secondary Education; Special Education; Statistical Analysis; Transitional Programs; National Longitudinal Transition Study of Special Education Students
AbstractThe National Longitudinal Transition Study (NLTS) of Special Education Students provides ongoing information to the special education community regarding the transition of youth with disabilities from secondary school to early adulthood. The sample for the study, which began with a 1987 survey (Wave 1), involves more than 8,000 youth from the national population of special education students who were at least 13 years old in the 1985-86 school year. These subjects were again surveyed in 1990-91 (Wave 2). This report documents the data collection and data processing procedures for Wave 2 of the NLTS. Data collection components for Wave 2 included parent/youth telephone interview and mail questionnaires (n=6,684) as well as school transcripts and surveys (n=4,057). Tables provide details of the data collection and preparation activities. The bulk of the document consists of appendices. These include information on Wave 1 substudies, the parent/youth interview instrument, the parent and youth mail questionnaires, and the school based data collection instruments. (DB)
AnmerkungenSRI International, 333 Ravenswood Ave., Menlo Park, CA 94025-3493 (Order No. 165, $20).
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: