Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSallot, Lynne M.
TitelTolerance-Intolerance of Ambiguity and the Teaching of Public Relations: Investigating Effects of Individual Differences in the Classroom.
Quelle(1992)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterGraue Literatur; Forschungsbericht; Ambiguity; Case Studies; Classroom Research; Higher Education; Individual Differences; Instructional Effectiveness; Public Relations; Student Attitudes; Surveys; Florida
AbstractThis paper explores how teachers of public relations can help students tolerate the many ambiguities inherent in public relations practice. The paper first reviews the literature regarding individual differences in communication, tolerance-intolerance of ambiguity, and individual differences in teaching. The paper then reports the findings of two exploratory studies conducted at a large state university in Florida that investigated the effects of tolerance-intolerance of ambiguity in the teaching of public relations, including the use of a client-based, case study technique to increase tolerance of ambiguity among students of public relations. The paper concludes that the goal of increasing tolerance of ambiguity in public relations, at least in the classroom, is possible. (Nine tables of data are included; a list of 68 references is attached.) (Author/RS)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: