Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLang, Margaret
TitelCommunicative Skills Acquisition: A Recommended Resource.
Quelle(1991)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monografie
SchlagwörterLeitfaden; Lehrerheft; Classroom Techniques; Cohesion (Written Composition); Communication Skills; Expressive Language; Foreign Countries; French; Language Styles; Second Language Instruction; Second Language Learning; Skill Development
AbstractCommunication in written and oral discourse can be enhanced by cohesive devices, linguistic structures independent of grammar. One cohesive device is that of enumeration or listing. In French, the means of expressing enumeration include such structures as: "avant...puis.../d'une part...d'autre part.../enfin.../ensuite..." and in idiolectal use, "sinon." Cohesive devices are most common in certain text types, including editorials, speeches, and summaries in which the author is seeking to convince or persuade, or where the devices are required to express underlying coherence with maximum clarity in limited time or space. Other enumerative devices include: (1) "egalement, quant a, ainsi" to indicate sequence and example; (2) "premier point, d'autre part, enfin" for triple enumeration; (3) "precisons d'abord que/ajoutons a cela que, en principe/en realite" to indicate contradistinction; (4) temporal devices such as "autrefois/aujourd'hui, pour certains/pour d'autres"; (5) "tout d'abord, quant au, cependant" for listing points of information; and (6) "pour ce qui est du/tandis que" for separation of information into discrete units or for contrast. Analysis of these devices is informative for second language students. A variety of exercises can be used for identifying, classifying, and practicing the devices. (MSE)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: