Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDer-Karabetian, Aghop; Fichtner, Patricia
TitelAndrogyny and Occupational Orientation among Gifted Elementary School Children.
Quelle(1987)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterForschungsbericht; Graue Literatur; Androgyny; Career Choice; Comparative Analysis; Gifted; Interest Inventories; Intermediate Grades; Nontraditional Occupations; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Student Attitudes; Vocational Interests
AbstractThis study examined gender roles and career orientation among 126 male and 126 female fourth through sixth grade gifted students. The Children's Sex Role Test was used to assess masculinity, femininity, and androgyny. While results showed more gender appropriate scores for males than females, overall more boys than girls were classified as androgynous. Both genders overwhelmingly expressed interest in professional occupations, but boys gave their reason for this choice as "challenge" while girls explained their choice in terms of "concern for others." Boys chose traditionally masculine careers more often, but a trend was observed for girls to choose these careers more often in upper grades. Contains 18 references. (PB)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: