Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPiele, Philip K.
InstitutionNational Organization on Legal Problems of Education, Topeka, KS.
TitelProperty.
Quelle(1978), (12 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterRecht; Stellungnahme; Contracts; Court Litigation; Federal Courts; Higher Education; Land Acquisition; Property Accounting; School Construction; School Law; State Courts; Taxes; Zoning
AbstractA review of cases involving higher education property matters shows that many are concerned with building construction, equipment installation, or repair contracts. A number of other cases involve routine conflicts between colleges or universities and other governmental entities over matters such as requests for special exceptions to zoning regulations, challenges to new telephone connection rates, and requests for duty exemption for imported equipment. Two cases involve the rights and values of individuals in conflict with the prerogatives of institutions. One was an attempt to block the construction of a building on the site of the Kent State University (Ohio) tragedy of 1970. The other involved an effort to prevent a Dallas (Texas) community college board from carrying out plans to tear down three buildings of historic value. (Author/MLF)
AnmerkungenNot available separately; see EA 014 301.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: