Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbroms, Kippy I.
TitelBirth Cry to Five: Milestones in the Psychosocial Development of the Gifted.
Quelle(1981), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChild Development; Developmental Stages; Gifted; Infants; Interpersonal Competence; Language Acquisition; Preschool Education; Psychological Characteristics; Psychology; Social Development
AbstractThe author reviews the literature on infant behaviors in relation to the psycholosocial development patterns of gifted children during the first five years of life. Among the milestones discussed are infant crying, smiling, language development, social cognition, and social curiosity. It is pointed out that research data indicates gifted children age 3 to 5 exhibit superior skills on measures of social cognitive abilities and in language development. In regard to the relationship between social cognition and presocial behaviors, progressive play patterns and stability of friendship choices, gifted preschoolers seem to share behavior patterns similar to their nongifted peers. Thus the trajectory of social growth among gifted preschoolers represents a combination of both divergence and convergence in relation to B. White's "average" developing children. (Author/SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: