Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGonzales, Eileen; Lezama, Juan
TitelThe Dual Language Model: A Practical Approach to Bilingual Education.
Quelle(1973), P. (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterTagungsbericht; Biculturalism; Bilingual Education; Bilingual Schools; Bilingual Students; Bilingual Teachers; Bilingualism; English; Language Fluency; Language Instruction; Language Proficiency; Language Research; Second Language Learning; Second Languages; Spanish; Teaching Methods
AbstractThe author states that in those classrooms where the dual-language-model approach is implemented on a daily basis, second language acquisition takes place faster than in those classrooms where adherence to the model is ignored or used sporadically. According to this approach, each model functions independently utilizing teaching techniques common to many classrooms, e.g., small group and individualized instruction, peer teaching, and learning center activities. However, in a bilingual/bicultural atmosphere the models teach the entire class as a team during specific times and for specific objectives. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: