Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenReid, Jessie F. (Hrsg.)
TitelReading: Problems and Practices; A Selection of Papers.
Quelle(1972)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monografie
SchlagwörterDevelopmental Reading; Dyslexia; Reading Development; Reading Diagnosis; Reading Difficulties; Reading Difficulty; Reading Failure; Reading Instruction; Reading Materials; Reading Skills; Reading Tests; Remedial Reading
AbstractThis book of readings begins with a section in which reading problems are defined and the most recent evidence as to their scope is surveyed. Two sections on correlates and causes follow: the first of these deals with correlates of social and emotional origin and the second with developmental reading disability. The next section looks at some current views of diagnosis, assessment, and treatment, and the final section discusses some of the fields which seem to offer hope for effective prevention. References have been printed at the end of individual papers. Works which it is felt would be of particular interest have been marked with an asterisk. A brief bibliography of recommended books not mentioned elsewhere in the text appears at the end of the volume. (Author/WR)
AnmerkungenWard Lock Educational, 116 Baker Street, London WIM 2BB
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: