Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThomas, Lawrence G.
InstitutionPittsburgh Univ., PA. School of Education.
TitelTypes of Schooling for Developing Nations. Occasional Paper of the International and Development Education Clearinghouse.
Quelle(1968)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterClassification; Comparative Analysis; Comparative Education; Cross Cultural Studies; Developing Nations; Development; Educational Research; Educational Theories; Social Influences; Speeches
AbstractThis paper focuses on the problems of comparative educational research in developing societies and suggests theories for a new cross-cultural typology for schools related to four modes of instruction: memorizing; training; intellect developing; and problem solving. For ease of comparison, the descriptions of the types are classified under the same seven readings: 1) Sources of the best curriculum; 2) Character of the goals; 3) Curriculum content; 4) Learning activities; 5) Teaching methods; 6) Tests of success; and 7) Anticipated outcomes. The purpose of the theory construction presented in this paper, is to make the concept of formal education a more meaningful variable in studies of the political, economic, and social uses of schooling for national development. The purpose of projecting hypotheses is not only to demonstrate the fruitfulness of the theories presented but also to stimulate the composition of alternative hypotheses and systematic efforts to verify or falsify all such hypotheses. Social and cultural factors, rather than economic aspects are the underlying focus of concern in this study. (FDI)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: