Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarma, Kai
InstitutionHelsinki Univ. (Finland). Inst. of Education.
TitelInvestigations into the Instructional Process: V. Experiences with the Bellack Classification System.
Quelle(1972)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterClassification; Classroom Communication; Codification; Grade 3; Grade 4; Grouping (Instructional Purposes); Instructional Programs; Student Teacher Relationship; Teacher Role; Teaching Methods; Test Interpretation; Test Reliability; Testing
AbstractVideo- and sound-tape recordings of 96 lessons in one Finnish school were analyzed using the Bellack Classification System. The lessons were composed of Finnish, arithmetic, civics, drawing, religion, and music for Grades 3 and 4. During the coding process, it was found that the Bellack system was not very suitable for describing instruction at the elementary level. Consequently, the system was modified. Results are presented for the following categories: pedagogical moves; logical, instructional, rating, and extralogical substantive meanings; and cycles. The results indicated that the teacher's role that emerged was rather similar to Bellack's description. However, differences were found in the results for the pupil's role. (JS)
Begutachtungunbekannt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: