Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionMadison Public Schools, WI. Dept. of Curriculum Development.
TitelDefining and Implementing a Content-Process Approach to Teaching Social Studies.
Quelle(1970), (34 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterConcept Teaching; Economics; Elementary Education; Generalization; Geography; History; Inquiry; Interdisciplinary Approach; Political Science; Sequential Learning; Social Studies; Sociology; Teaching Guides; Teaching Methods
AbstractThe content-process approach described in this k-12 teaching guide focuses upon knowledge as a basis for understanding and explaining that which is being investigated and, when practical, for predicting what may happen in the future as a result. A curriculum based upon this sequential interdisciplinary content process approach helps students to organize categories of knowledge, to see that there are many ways of looking at a concept, and to glean from all disciplines new and varied understandings. Six sections introduce the topic; define the content-process approach; present conceptual frameworks for the organization and integration of social studies knowledge in economics, geography, history, political science, and sociology; illustrate how social studies concepts can be meaningfully related to generalizations which evolve from specific content materials at various grade levels; emphasize the importance of inquiry techniques in helping students to realize the desired cognitive and affective objectives; and lastly, provide a model for selecting and evaluating social studies learning experiences. (Author/SJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: