Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSohlman, Asa
InstitutionOrganisation for Economic Cooperation and Development, Paris (France).
TitelDifferences in School Achievement and Occupational Opportunities: Explanatory Factors. A Survey Based on European Experience. Conference on Policies for Educational Growth (Paris, France, June 3-5, 1970).
[Report No.: Background-R-10]
Quelle(1971)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monografie
SchlagwörterAcademic Achievement; Demography; Educational Policy; Educational Sociology; Enrollment Rate; Equal Education; Equal Opportunities (Jobs); Foreign Countries; Social Differences; Social Mobility; Socioeconomic Status
AbstractThis paper makes the observation that in selected European countries social class differences in academic achievement emerge early in a person's school career. This early influence of social class affects dropout and enrollment rates in higher education and subsequent occupational opportunities. The author examines the relative influence of genetic, social, and school factors on school achievement. The author's investigation reveals that genetic factors account for the greatest amount of variation in achievement, social background explains the next greatest amount, and that school variables explain a relatively small amount of the variation in academic achievement. The major conclusion is that education, rather than erasing genetic and class differences, reinforces them, thereby reinforcing differences in occupational opportunities. Related documents are ED 057 470, EA 004 322, and EA 004 323. (RA)
Begutachtung
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: