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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
This programed, self-instructional course has the following terminal objectives: (1) to present some notions of the science of linguistics and the major branches of linguistics, (2) to teach the segmental and suprasegmental phonemes of French, (3) to identify the major articulatory problems of French for the native speaker of English, (4) to assist the teacher and future teacher of French to teach pronunciation and to diagnose pronunciation problems in their students, (5) to provide articulatory hints to the teacher, (6) to suggest procedures for overcoming linguistic interference, and (7) to enable the user to read professional literature on French linguistics with a measure of understanding. The program is divided into 27 subsections on: language and linguistics, phonetics and phonology, voicing, point and manner of articulation, special consonant problems, phonemics, vowels, vowel classification, nasal vowels, semivowels, special pronunciation problems, rhythm, and intonation. The text contains more than 675 programed frames. (Author/RL)
Anmerkungen
Center for Curriculum Development, Inc., 401 Walnut St., Philadelphia, Pa. 19106 ($2.70)
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Standortunabhängige Dienste
Green, Jerald R.; Poulin, Norman A.: French Phonology for Teachers: A Programmed Introduction. 1971.
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