Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enšimunovič, Natalija; Habe, Katarina
TitelFormation of musical identity through the teacher's perspective.
QuelleAus: Malmberg, Isolde (Hrsg.); Petrović, Milena (Hrsg.): Music & meaning. Rum / Innsbruck: HELBLING (2024) S. 227-246
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEuropean perspectives on music education. 12
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7113-0530-5
DOI10.25656/01:32982
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-329821
SchlagwörterIdentität; Selbstverständnis; Musik; Lehrer; Grundschule; Musikinstrument; Singen (Mus); Musikschule; Wahrnehmung; Unterrichtsmethode; Interview; Datenanalyse; Empirische Untersuchung; Slowenien
AbstractThe two authors discuss the dynamics of musical self-concepts that affect musical learning, and, consequently, the creation of musical identity. Semi-structured interviews for the active instrument/singing teachers (n = 10) gathered information on their perception of musical selves. Results show that the choice of musical instrument, practising musical roles, the development of musical selves, and the role of instrument/singing teachers as co-creators of musical self-concepts, all have a great influence on musical self-concepts and musical identity formation. Also, adjustments to music teaching that meets students' self-concepts, reflections of teacher's musical identity on teaching style and, finally, modifications to teachers' identity concepts in maturity, come together to produce teachers' and students' musical self-concepts interaction. This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 12, titled Music & Meaning, in which an international group of authors explores how music acquires meaning. (DIPF/Verlag)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: