Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStracke, Christian M. (Hrsg.); Shanks, Michael (Hrsg.); Tveiten, Oddgeir (Hrsg.)
InstitutionUniversity of Agder; Open University of the Netherlands; University of Standford; International Community for Open Research and Open Education (ICORE)
TitelSmart universities. Education's digital future. Official proceedings of the International WLS and LINQ Conference 2017.
QuelleBerlin: Logos Verlag (2018), 162 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie
ISBN978-3-8325-4595-6
DOI10.25656/01:33378 10.30819/4595
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-333781
SchlagwörterDigitalisierung; Bildungseinrichtung; Lernen; E-Learning; Wandel; Digitale Medien; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Hochschule; Hochschulbildung; Hochschullehre; Hochschullehrer; Student; Lernerfahrung; Fernstudium; Mobiles Endgerät; Technologie; Kommunikation; Netzwerk; MOOC (Massive Open Online Course); Gesellschaft; Offenheit; Internationalisierung; Führung; Qualität; Transformation; Innovation; Empirische Forschung; Herausforderung; Zukunft; Konferenzschrift; Konferenz; Norwegen
AbstractInstitutions of learning at all levels are challenged by a fast and accelerating pace of change in the development of communications technology. Conferences around the world address the issue. Research journals in a wide range of scholarly fields are placing the challenge of understanding "Education's Digital Future" on their agenda. The World Learning Summit and LINQ Conference 2017 proceedings take this as a point of origin. Noting how the future also has a past: Emergent uses of communications technologies in learning are of course neither new nor unfamiliar. What may be less familiar is the notion of "disruption", found in many of the conferences and journal entries currently. Is the disruption of education and learning as transformative as in the case of the film industry, the music industry, journalism, and health? If so, clearly the challenge of understanding future learning and education goes to the core of institutions and organizations as much as pedagogy and practice in the classroom. One approach to the pursuit of a critical debate is the concept of Smart Universities – educational institutions that adopt to the realities of digital online media in an encompassing manner: How can we as smarter universities and societies build sustainable learning eco systems for coming generations, where technologies serve learning and not the other way around? Perhaps that is the key question of our time, reflecting concerns and challenges in a variety of scholarly fields and disciplines? These proceedings present the results from an engaging event that took place from 7th to 9th of June 2017 in Kristiansand, Norway. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: