Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. Personenštremfel, Urška (Hrsg.)
TitelEmpowering teachers across Europe to deal with social, emotional and diversity-related challenges 2. Policy perspectives.
QuelleMünster ; New York: Waxmann (2024), 210 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie
ISBN978-3-8309-9867-9; 978-3-8309-4867-4
DOI10.25656/01:33274 10.31244/9783830998679
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-332746
SchlagwörterLehrerbildung; Lehrer; Unterricht; Schulpädagogik; Vielfalt; Heterogenität; Soziale Kompetenz; Emotion; Kompetenz; Schule; Kompetenzentwicklung; Bildungspolitik; Unterstützung; Wohlbefinden; Sozio-emotionaler Faktor; Österreich; Kroatien; Portugal; Slowenien; Schweden; Europa
AbstractThe increase in reported levels of stress and burnout in teachers across Europe highlights the importance of teachers' social and emotional competencies and diversity awareness (SEDA). The innovative conceptual overlap of social and emotional competencies and diversity awareness is experimentally tested across European countries. The book is the editors' way of experimentally demonstrating how teachers' SEDA can be supported across Europe (Volume I) and how policy can support these processes (Volume II). Since teaching is an extremely social and emotional process where diversity, if recognised, is embraced at every step, they believe that supporting teachers to develop SEDA competencies is the key to shaping not only the positive relationships of living and learning together in classrooms; but also, in living and learning together in society. Once SEDA competencies are supported, a positive shift can occur at the level of individual teacher, classroom, school and society level. Volume II provides insights into how the development of teachers’ SEDA competencies currently is and could be better supported at the European Union and national policy levels in the future. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: