Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Gaudelli, William |
---|---|
Titel | To global citizenship education itself. Points of reflection and extension. |
Quelle | In: Tertium comparationis, 26 (2020) 2, S. 203-214
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0947-9732; 1434-1697 |
DOI | 10.25656/01:25341 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-253416 |
Schlagwörter | Staatsbürgerliche Erziehung; Ethnografie; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Globales Lernen; Migration; Staatsbürgerkunde; Weltgesellschaft; Globalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Kommentar; Vignette (Methode) |
Abstract | This paper reflects on the compilation of vignettes of Global Citizenship Education (GCE) in a variety of contexts. The analysis is framed by Critical Everyday Theory (CET), employing the concepts of estrangement, alienation and novelty to extend and develop these contributions. A consideration of what is new in these pieces for GCE, and how they address power coupled with the value of ethnographic research is examined. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |