Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFilsecker, Michael; Abs, Hermann Josef; Roczen, Nina
TitelThe structure of conflict styles in adolescents.
Psychometric properties of the Adapted Rahim Organizational Conflict Style Inventory -II (ROCI-II).
QuelleIn: European journal of psychological assessment, 36 (2020) 4, S. 526-536
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2151-2426
DOI10.1027/1015-5759/a000527 10.25656/01:23783
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-237830
SchlagwörterDemokratische Bildung; Erhebungsinstrument; Evaluation; Faktorenanalyse; Konflikt; Konfliktlösung; Psychometrie; Faktorenanalyse; Konflikt; Messung; Modell; Struktur; Evaluation; Konfliktlösung; Psychometrie; Messung; Messverfahren; Einflussfaktor; Modell; Struktur; Jugendlicher
AbstractThis study examines the latent structure of the Rahim Organizational Conflict Inventory - II (ROCI-II) in several samples of secondary school students. Findings from earlier studies conducted in adult populations suggested that the instrument has a four- or five-factor structure; however, the exploratory factor analysis (EFA) in this study yielded a three-factor (integrating, dominating, avoiding) solution, with most of the items associated with a fourth factor (Obliging) failing to load as predicted. A confirmatory factor analysis (CFA) replicated the three-factor solution satisfactorily. A multiple-group CFA indicated that the ROCI-II showed invariant measurement properties in male and female students and corroborated the concurrent validity of the three-factor solution. The integrating factor was related positively to a measure of perspective taking but negatively to a measure of reluctance to participate. The avoiding factor was associated with a measure of reluctance to participate. We discuss the implications of the results for understanding the latent structure of the ROCI-II in adolescents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of psychological assessment" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: