Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHondonga, Jerald; Ramaligela, Sylvia Manto; Makgato, Moses
TitelMigrants' self-perception of technical skills and occupational realities. A case of Zimbabwean school-leaver migrants in Botswana.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 13 (2022) 2, S. 171-191
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:25176 10.3384/rela.2000-7426.3385
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-251768
SchlagwörterMigrant; Selbstwahrnehmung; Schulabgänger; Niedrig Qualifizierter; Integration; Produktive Fertigkeit; Berufsbildung; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Mixed-Methods-Design; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Interview; Simbabwe; Botswana; Afrika
AbstractThe level of technical skills affects the integration of migrants into the host country’s labour market. This study investigated the relationship between Zimbabwean schoolleaver migrants’ self-perception of technical skills and occupational realities. A mixed method research design was used in this study and systematic sampling was used to select respondents for the study. Questionnaires were administered on 60 respondents to collect quantitative data whilst 19 respondents provided qualitative data using semi-structured interviews. Findings suggested that most low-skilled migrants from Zimbabwe faced several challenges including failure to secure formal employment, obtain work and residence permits because of their low-level technical skills and qualifications. This challenge further affects migrants’ social integration and economic status in the host country. Findings also revealed that there are no strategies to provide skills to migrant labour to assist them to join the mainstream labour market and reduce their life challenges in Botswana. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)