Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Levinson, Meira; Reid, Ellis |
---|---|
Titel | The paradox of partisanship. |
Quelle | In: on education. Journal for research and debate, 1 (2018) 1, 4 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2571-7855 |
DOI | 10.25656/01:23007 10.17899/ON_ED.2018.1.3 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-230073 |
Schlagwörter | Kritische Pädagogik; Bildungswesen; Lehrerbildung; Partei; Lehrer; Beeinflussung; Politische Einstellung; USA |
Abstract | It is a truism that public school teachers should not take partisan stands in the classroom in ways that discourage students from considering or adopting alternative reasonable perspectives. At least three arguments support this widespread belief. (DIPF/Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |