Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hemmer, Ingrid |
---|---|
Titel | Erforschung von Schülerinteressen als wichtige fachdidaktische Aufgabe. Ein Überblick über den Stand der Forschung in Geographie und Geoscience. |
Quelle | Aus: Hemmer, Ingrid (Hrsg.); Hemmer, Michael (Hrsg.): Schülerinteresse an Themen, Regionen und Arbeitsweisen des Geographieunterrichts : Ergebnisse der empirischen Forschung und deren Konsequenzen für die Unterrichtspraxis. Weingarten: Selbstverlag des Hochschulverbandes für Geographie und ihre Didaktik e.V. (2010) S. 27-61
PDF als Volltext (1) |
Reihe | Geographiedidaktische Forschungen. 46 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-925319-34-1 |
Schlagwörter | Schüler; Interesse; Interessenforschung; Geographie; Fachdidaktik; Geowissenschaften; Geographieunterricht; Forschungsüberblick; |
Abstract | The investigation of student interests plays an important role in geography didactics. The paper presents the key results of German and international research projects in this field as a meta-study. In German countries, three different phases related to the investigation of student interests can be distinguished since 1900. The most important findings of the two initial phases will be outlined first. The theory of interest which emerged from the Institute of Empirical Pedagogics and Educational Psychologie in Munich, inspired several studies in geography didactics in a third phase which are described in a second step. A discussion of the few international studies on student interests follows next; the generally came to similar results as their German counterparts. Finally, scopes for research are presented. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | Neueintrag 2022-04 |