Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Haubrich, Hartwig; Reinfried, Sibylle; Schleicher, Yvonne |
---|---|
Titel | Lucerne declaration on geographical education for sustainable development. |
Quelle | Aus: Reinfried, Sibylle (Hrsg.); Schleicher, Yvonne (Hrsg.); Rempfle, Armin (Hrsg.): Geographical views on Education for Sustainable Development : Proceedings. Lucerne-Symposium, Switzerland, July 29-31, 2007. Weingarten: Selbstverlag des Hochschulverbandes für Geographie und ihre Didaktik e.V. (2007) S. 243-250
PDF als Volltext (1) |
Reihe | Geographiedidaktische Forschungen. 42 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-3-925319-29-7 |
Schlagwörter | Bildung für nachhaltige Entwicklung; Mensch-Umwelt-Beziehung; Internationalität; Informationstechnologie; Kommunikationstechnik; Erklärung; Kommission Geographische Erziehung; Geographieunterricht; Fächerübergreifendes Lernen; Interdisziplinarität; Curriculumentwicklung; |
Abstract | The International Geographical Union Commission on Geographical Education sees the UN Decade of Education for Sustainable Development 2005-2014 as an opportunity to confirm its commitment to education for sustainable development. Contemporary global changes challenge humankind in the 21st century. We respond with the proclamation of a “Declaration on Geographical Education for Sustainable Development”. The declaration extends the foundational International Charter on Geographical Education (1992) with a focus on: A. The Contribution of Geography to Education for Sustainable Development, B. The Criteria for Developing Geographical Curricula for Education for Sustainable Development, C. The Importance of Information and Communication Technologies (ICT) in Education for Sustainable Development in Geography. (Orig.). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | Neueintrag 2022-04 |