Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeine, Jörg-Henrik; Gebhard, Markus; Schwab, Susanne; Neumann, Phillip; Gorges, Julia; Wild, Elke;
TitelTesting psychometric properties of the CFT 1-R for students with special educational needs.
QuelleIn: Psychological Test and Assessment Modeling, 60 (2018) 1, S. 3-27
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben, Abbildungen, Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2190-0493
SchlagwörterMessung; Modell; Diagnostischer Test; Intelligenztest; Psychometrie; Schüler; Lernschwierigkeit; Lernbehinderung; Datenauswertung; Datenanalyse; Vergleich; Sonderschule; Testtheorie; Messgenauigkeit; Deutschland; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Allgemein bildende Schule; Rasch-Modell;
AbstractThe Culture Fair Intelligence Test CFT 1-R [...] is one of the most used tests in Germany when diagnosing learning disabilities (LD). The test is constructed according to the classical test theory and provides age specific norms for students with LD in special schools. In [this] study, [the authors] analyzed the test results of 138 students in special schools and 166 students with LD in inclusive settings in order to test the measurement invariance between students with LD, who are educated in these two different educational settings. Data were analyzed within an IRT framework using a non-iterative approach for (item) parameter recovery. This approach parallels with the principle of limited information estimation, which allows for IRT analyses based on small datasets. Analyses for Differential Item Functioning (DIF) as well as a test for global and local model violations with regard to both subgroups were conducted. The results confirmed the assumption of measurement invariance across inclusive and exclusive educational settings for students with LD. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2020-12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Psychological Test and Assessment Modeling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)