Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenSeifried, Jürgen; Wuttke, Eveline;
TitelTeacher training as a contribution to teachers’ professional development.
Conclusions from a research programme to foster professional error competence in accounting.
QuelleAus: Wuttke, Eveline (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.): Professional error competence of preservice teachers. Evaluation and support. Cham: Springer (2017) S. 115-120
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
ReiheSpringerbriefs in education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-52647-8; 978-3-319-52649-2
DOI10.1007/978-3-319-52649-2_7
SchlagwörterKompetenzentwicklung; Professionalisierung; Lernprogramm; Motivationstraining; Berufsbildung; Rechnungswesen; Fehleranalyse; Kompetenzentwicklung; Lehrer; Schüler; Lehrerfortbildung; Kompetenzerwerb; Intervention; Fehler; Fehlerbewertung; Lehrerausbildung;
AbstractThe following chapter represents a brief conclusion of the present book and it brings together the key findings of our research programme on teachers’ professional error competence. The structure of the book is as follows: Chapter 1 outlined the underlying understanding of teachers’ professional competence in general and the professional error competence (PEC) in particular. Next, in order to elaborate the necessity of a training programme for PEC empirical findings on teachers’ PEC were presented in Chapter 2. Chapter 3 detailed the development of a training programme and highlighted key issues of the intervention. For the evaluation of the training programme we used computer-based testing. To control the effects of such a test format, a pilot study was conducted (Chapter 4) that examines potential mode effects (computer based testing vs paper-pencil). Chapter 5 described the evaluation study design as well as the key findings of three studies representing the steps towards “best practice”. Taking into account that teachers’ motivation could influence the evaluation results, Chapter 6 offered a brief overview on the research of teachers’ training motivation as well as empirical findings with regard to our research. Finally, in the conclusion section (Chapter 7) we briefly summarise the main insights of the studies and give an outlook on further research in this field of interest (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2019-03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)