Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorVogler, Anna-Marietha
TitelReconstruction of teachers’ professional vision concerning important aspects of classroom interaction.
QuelleAus: Krainer, Konrad (Hrsg.); Vondrova, Nad’a (Hrsg.): Proceedings of the Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME9, 4-8 February 2015). Prag: Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME (2015) S. 1510-1516
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-80-7290-844-8
SchlagwörterMathematikunterricht; Klassenklima; Vergleichende Analyse; Videoanalyse; Mathematische Kompetenz; Interaktion; Schüler; Gruppendiskussion; Unterrichtsteilnahme; Unterrichtsgestaltung;
AbstractParticipation in classroom interactions gives students the opportunity to learn subject-specific topics and to acquire discourse competences. Hence, there is a multitude of research concerning arrangements which enable learners to successfully participate. But what counts as an adequate contribution, enabling students to successfully participate in mathematical classroom interactions and, especially, what counts from the teachers’ perspective? Based on the fact that the teachers’ perspective on adequacy of considerations in interactions highly influences the teachers’ acting and support in the classroom, the study INTERPASS investigates the teachers’ perspective within video stimulated group discussions. One of the identified motives of the teachers’ perspectives is presented in detail in the following (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2019-02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)