Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenKäser, Tanja; Baschera, Gian-Marco; Kohn, Juliane; Kucian, Karin; Richtmann, Verena; Grond, Ursina; Gross, Markus; Aster, Michael von;
TitelDesign and evaluation of the computer-based training program Calcularis for enhancing numerical cognition.
QuelleIn: Frontiers in psychology, 4 (2013) 489, 12 S.
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben, Abbildungen, Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2013.00489
SchlagwörterDyskalkulie; Behandlung; Mathematische Kompetenz; Schwierigkeit; Rechenschwäche; Rechenschwierigkeit; Trainingsprogramm; Computerunterstütztes Verfahren; Lernen; Optimierung;
AbstractThis article presents the design and a first pilot evaluation of the computer-based training program Calcularis for children with developmental dyscalculia (DD) or difficulties in learning mathematics. The program has been designed according to insights on the typical and atypical development of mathematical abilities. The learning process is supported through multimodal cues, which encode different properties of numbers. To offer optimal learning conditions, a user model completes the program and allows flexible adaptation to a child’s individual learning and knowledge profile. Thirty-two children with difficulties in learning mathematics completed the 6–12-weeks computer training. The children played the game for 20 min per day for 5 days a week. The training effects were evaluated using neuropsychological tests. Generally, children benefited significantly from the training regarding number representation and arithmetic operations. Furthermore, children liked to play with the program and reported that the training improved their mathematical abilities. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2018-10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)