Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKäser, Tanja; Busetto, Alberto Giovanni; Solenthaler, Barbara; Kohn, Juliane; Aster, Michael von; Gross, Markus
InstitutionInternational Artificial Intelligence in Education Society
TitelCluster-based prediction of mathematical learning patterns.
QuelleAus: Lane, H. Chad (Hrsg.); Yacef, Kalina (Hrsg.); Mostow, Jack (Hrsg.); Pavlik, Philip (Hrsg.): Artificial Intelligence in Education. 16th International Conference, AIED 2013, Memphis, TN, USA, July 9-13, 2013. Proceedings. Berlin u.a.: Springer (2013) S. 389-399
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture Notes in Computer Science. 7926
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-642-39111-8; 978-3-642-39112-5
DOI10.1007/978-3-642-39112-5_40
SchlagwörterLernprozess; Mathematische Kompetenz; Computerunterstütztes Verfahren; Trainingsprogramm
AbstractThis paper introduces a method to predict and analyse students' mathematical performance by detecting distinguishable subgroups of children who share similar learning patterns. We employ pairwise clustering to analyse a comprehensive dataset of user interactions obtained from a computer-based training system. The available data consist of multiple learning trajectories measured from children with developmental dyscalculia, as well as from control children. Our online classification algorithm allows accurate assignment of children to clusters early in the training, enabling prediction of learning characteristics. The included results demonstrate the high predictive power of assignments of children to subgroups, and the significant improvement in prediction accuracy for short- and long-term performance, knowledge gaps, overall training achievements, and scores of further external assessments. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: