Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenMüller, Bettina; Richter, Tobias; Krizan, Ana; Hecht, Teresa; Ennemoser, Marco
TitelWord recognition skills moderate the effectiveness of reading strategy training in grade 2.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2015) 40, S. 55-62
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben, Abbildungen, Tabellen, Anhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2015.05.001
SchlagwörterLesekompetenz; Worterkennung; Schuljahr 02; Grundschule; Interventionsstudie;
AbstractFrom a cognitive perspective, efficient word recognition processes are essential for the development of reading comprehension skills in primary school. In contrast, reading interventions are commonly evaluated for struggling readers as a group without assessing the influence of the students’ word recognition efficiency. In this study, we followed an aptitude-treatment interaction approach to investigate the extent that the effectiveness of a reading strategy training for second graders with poor (n = 119) and good reading comprehension (n = 116) depends on the students’ word reading skills. Compared with children randomly assigned to a control group, only poor readers with routinized word recognition benefited from the intervention, whereas the training was even harmful for poor readers with inefficient word recognition processes. Good comprehenders benefited from the training independently of their word reading efficiency. Hence, reading strategy interventions for poor readers should be implemented in consideration of the students’ word recognition skills. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
UpdateNeueintrag 2018-09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)