Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBernack, Carola; Holzäpfel, Lars; Leuders, Timo; Renkl, Alexander
TitelInitiating change on pre-service teachers' beliefs in a reflexive problem solving course.
QuelleAus: Kislenko, Kirsti (Hrsg.): Current state of research on mathematical beliefs XVI. Proceedings of the MAVI-16 Conference, June 26-29, 2010, Tallinn, Estonia. Tallinn: Institute of Mathematics and Natural Sciences, Tallinn University (2011) S. 27-42
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-9949-463-79-4
SchlagwörterQuantitative Forschung; Deutschland; Lehrer; Mathematik; Professionalisierung; Lehrer; Lehrerausbildung; Mathematik; Mathematische Kompetenz; Professionalisierung; Deutschland
AbstractAs a result of German pre-service teacher training you can usually observe a static view on mathematics which comes along with a teaching based on rote learning. A possibility to influence the pre-service teachers' views on mathematics and to improve their competences is to establish reflexive problem solving courses which imply journal writing. The research project 'Mathematics teachers as researchers' is looking into the effects of such a course. This article will give an insight into first quantitative results of the pilot study which shows a change in the students' beliefs towards 'Mathematics as a process'. An additional qualitative analysis of written reflections regarding the change of beliefs reveals which beliefs are central in students' perception after the course and in which domains it offers possibilities to change. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: