Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBernack, Carola; Holzäpfel, Lars; Leuders, Timo; Renkl, Alexander
TitelDevelopment of qualitative and quantitative instruments to measure beliefs of pre-service teachers on mathematics.
QuelleAus: Ubuz, Behiye (Hrsg.): Proceedings of the 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Developing mathematical thinking. 2. Research Reports [Abc-defG]. Ankara: Middle East Technical University (2011) S. 145-152Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungsforschung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Deutschland; Lehrer; Mathematikunterricht; Bildungsforschung; Forschungsprojekt; Lehrer; Lehrerausbildung; Mathematikunterricht; Messinstrument; Forschungsprojekt; Deutschland
AbstractAs a means of preventing students in pre-service teacher training from developing a static view on mathematics which comes along with a teaching based on rote learning we have implemented a course in reflexive problem-solving including extensive journal writing. The research project 'Mathematics teachers as researchers' is looking into the effects of such a course. This article will give an insight into the development of the complementary set of instruments we were using to measure beliefs about mathematics and their change. First the authors will present a process of empirical optimization of Likert-scales and secondly they will discuss the results of an empirical comparison between those classical scales and the so-called "semantic differential". (Author).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: