Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJüttner, Melanie; Neuhaus, Birgit Jana
TitelUsing empirically analyzed pupils' errors to develop a PCK test.
QuelleAus: Tasar, Mehmet F. (Hrsg.); Çakmakci, Gültekin (Hrsg.): Contemporary science education research: preservice and inservice teacher education. A collection of papers presented at ESERA 2009 conference. Ankara: Pegem Akademi (2010) S. 331-340
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (1)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (2)
Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente (3)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-605-364-032-5
SchlagwörterBildungsforschung; Testentwicklung; Lehrer; Schüler; Fehler; Lehr-Lern-Forschung; Unterricht; Fachdidaktik; Biologieunterricht; Deutschland
AbstractOne important consideration of an optimal teacher education is dealing with criteria of the quality of lessons' instructions. Thus, research on teachers' professional knowledge is essential as it fosters the quality of instruction. Shulman (1987) differentiates seven categories of teachers' professional knowledge, whereof three are established as the most important ones: pedagogical knowledge, pedagogical content knowledge and content knowledge (PK, PCK, CK). The presented project develops reliable and valid instruments to test and analyze the connections between these categories of science teachers' professional knowledge in two different federal states as well as in two different school types. Findings are to be applied by universities for teacher education and for in-service teacher trainings to improve the quality of teacher education and science lessons. [The] article focuses on one important extract of the project: The development of a PCK test on the basis of empirically analyzed pupils' errors. We created a pupils' achievement test with open-ended items. The answers of 110 pupils were used to identify five categories of pupils' errors that were used to develop open-ended PCK items. Until now, we utilised the method in the field of neurobiology. In the future, this method can be transferred to other contents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: