Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaluch, Jessica Tsimprea; Neumann, Marko; Kempert, Sebastian
TitelBilingualism as a resource for foreign language learning of language minority students?
Empirical evidence from a longitudinal study during primary and secondary school in Germany.
QuelleIn: Learning and individual differences, (2016) 51, S. 111-118Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2016.09.001
SchlagwörterSchuljahr 06; Schuljahr 07; Schuljahr 08; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Grundschule; Minderheitensprache; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Regressionsanalyse
AbstractThis study investigates the effect of bilingualism on the achievement in English as a foreign language from elementary to secondary school. Using longitudinal data of 1032 German students from sixth to eighth grade, we examined if speaking both a minority language at home and the instruction language presents an advantageous condition for English foreign language development. Controlling for confounded background characteristics, the regression analyses revealed that, although a significant advantage of bilingualism is found in elementary school, it disappears as students proceed into secondary school, yielding differential gains for the language minority and monolingual groups. Moreover, the level of exposure to the minority language plays an important role for the English achievement development for bilingual students as they proceed into secondary school. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: