Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBudde, Jürgen; Lengyel, Drorit; Schroedler, Tobias; Böning, Caroline; Claus, Carolina; Weuster, Nora; Doden, Katharina
Titel"I no longer know what value school actually has now" - relations of families to primary school and family learning contexts during the Covid-19 pandemic.
QuelleAus: Budde, Jürgen (Hrsg.); Lengyel, Drorit (Hrsg.); Böning, Caroline (Hrsg.); Claus, Carolina (Hrsg.); Weuster, Nora (Hrsg.); Doden, Katharina (Hrsg.); Schroedler, Tobias (Hrsg.): School in distance - childhood in crisis. Wiesbaden: Springer (2025) S. 113-133
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-47615-1; 978-3-658-47616-8
DOI10.1007/978-3-658-47616-8_6
SchlagwörterSchule; Lernen; COVID-19
AbstractIn the course of school closures due to the coronavirus, there are reconfigurations of childhood, family, or views on school learning and well-being. A desideratum is the perspectives of younger children and their families on school learning at a distance and transformations of the functions of school. To take a closer look at the relationship between family and school, the article asks about the learning contexts of primary school children and their families during the Covid-19 pandemic, based on interviews with primary school students and parents, as well as a questionnaire survey. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: