Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwenker, Vanessa; Sandermann, Philipp
TitelThe making and doing of migrant (m)others in Germany - subjectivation in the context of early childhood education and care.
QuelleAus: Bollig, Sabine (Hrsg.); Groß, Lisa (Hrsg.): Practicing the family. The doing and making of family in, with and through social work and education. Bielefeld: transcript (2024) S. 175-191
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePedagogy
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN2703-1047; 2703-1055
ISBN978-3-8376-6281-8; 978-3-8394-6281-2
DOI10.25656/01:32415 10.14361/9783839462812-011
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-324152
SchlagwörterInterview; Gender; Familie; Familiensoziologie; Mutter; Ethnografie; Frühpädagogik; Sozialpädagogik; Sorge; Migrant; Migrantin; Deutschland
AbstractThe contribution will present empirical data from two parent groups. One group is closely linked to a federal parenting education programme in Germany. The other group became largely independent of this programme over time. The authors explored how parents who have children below the age of six and are perceived as 'women' and 'culturally different' are constructed as 'migrant mothers in Germany'. The authors will show that, empirically, the figure of the 'migrant mother' serves as an essential, intersectional reference point in the context of ECEC as she reconstructs the hierarchical practices in this field. In order to elaborate the nature of this process, the authors will first outline our theoretical and methodological perspective as well as their data corpus. They will then present some key findings from their analysis before discussing their research in light of recent academic debates on the interrelations between education, migration, family, and gender in ECEC. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: