Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeukert, Almut
Titel"Doing parenthood" within ambivalent orders of recognition.
QuelleAus: Bollig, Sabine (Hrsg.); Groß, Lisa (Hrsg.): Practicing the family. The doing and making of family in, with and through social work and education. Bielefeld: transcript (2024) S. 123-138
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReihePedagogy
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISSN2703-1047; 2703-1055
ISBN978-3-8376-6281-8; 978-3-8394-6281-2
DOI10.25656/01:32412 10.14361/9783839462812-008
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-324129
SchlagwörterInterview; Familienform; Familie; Familienforschung; Familiensoziologie; Stiefkind; Adoption; Eltern; Homosexualität; Sozialpädagogik; Soziale Arbeit; Exklusion; Vielfalt; Bildungseinrichtung; Deutschland
AbstractOf general knowledge - at least in sociological, social work and anthropological research - is the fact that conceptions of the family institution and daily practices of families have pluralized. Moreover, the diversity of families has become more visible over the past decades. However, we can still observe that some families are more equal or rather, different than others. Therefore, some questions arise that may be worth examining: Who is considered a parent and what is a family? Based on interviews with families beyond the heterosexual two-parent norm, the author analyses the recognition of non-normative families and parenthood. How are parenthood and family practiced and what are the kinds of experiences of social inequality, inclusion, and/or exclusion that these families cope with? These questions led her to the reconstruction of family narratives. Considering inclusion and exclusion as key characteristics of recognition order, she focuses on two specific fields relevant to social work: stepchild adoption and interactions with educational institutions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: