Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLengyel, Drorit
TitelEarly childhood education in multilingual settings.
QuelleAus: Bekerman, Zvi (Hrsg.): International handbook of migration, minorities and education. Dordrecht: Springer (2012) S. 169-185
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-007-1465-6; 978-94-007-1466-3
DOI10.1007/978-94-007-1466-3_12
SchlagwörterKindheit; Mehrsprachigkeit; Migration
AbstractThis contribution focuses on language socialization in multilingual settings in early childhood, and perspectives for early childhood education as plurilingual language education. It summarizes monolingual and monocultural traditions of education systems, research and practices, particularly in European states, which contribute to the persistent exclusion of bilingual children of migrant backgrounds and to language programs that focus mainly on national majority languages. Paths of early childhood bilingualism reveal differences that affect education theory, research and practice, and evidence from second language acquisition research shows that children benefit from growing up bilingual, especially when having language contacts in their early years. Based on these findings, an inclusive approach to plurilingual education is sketched, and some of its practical implications for early education institutional processes are discussed. (übernommen).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: