Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWuntke, Lena; Köhler, Joachim; Mahlau, Kathrin
TitelMulti-family groups in schools. A systemic approach to support students at risk.
QuelleAus: Liu, Xinqiao (Hrsg.): Academic achievement - perspectives of students, teachers, and institutions. IntechOpen (2025) 13 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
DOI10.25656/01:32780 10.5772/intechopen.1009445
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-327801
SchlagwörterEmotionales Lernen; Mentalisierung; Psychische Gesundheit; Schulversagen; Schülerleistung; Soziales Lernen; Mental Health; Familienarbeit; Systemischer Ansatz; Risikogruppe; Deutschland
AbstractEducational opportunities are still heavily dependent on the parental home. For this reason, support concepts are needed that not only focus on the child but also its environment. With the so-called multi-family groups in school, a schooling approach has been found, in which at-risk students can develop social and emotional skills and experience self-efficacy in their learning. The book chapter comprises three parts. First, it provides an overview of the development and international dissemination of the concept. It then describes its implementation in Germany, looking at how it is actually put into practice in schools, identifying institutional measures and resources. Finally, the chapter provides an up-to-date overview of the research situation and discusses current research findings and needs. The outlook points to a promising innovative support system that can strengthen the academic performance and mental health of students in a holistic way by promoting cooperation between different stakeholders. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: