Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Bertoni, Marco; Parkam, Saeideh |
---|---|
Titel | When do ordinal ability rank effects emerge? Evidence from the timing of school closures. Gefälligkeitsübersetzung: Wann treten ordinale Fähigkeitsrangeffekte auf? Erkenntnisse aus dem Zeitpunkt von Schulschließungen. |
Quelle | In: Economics of education review, (2025) 105, 6 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0272-7757 |
DOI | 10.1016/j.econedurev.2025.102633 |
Schlagwörter | Soziale Isolation; Kognitive Kompetenz; Leistungsfähigkeit; Soziale Beziehung; Schule; Schulklasse; Sekundarstufe I; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Peer Group; Pandemie; Ranking; Auswirkung; Betriebsunterbrechung; Italien |
Abstract | "We leverage the timing of pandemic-induced school closures to learn about the emergence of ordinal rank effects in education. Using administrative data from Italian middle schools for four cohorts of students, our study reveals that disrupting peer interactions during the first year of middle school - when students are still unfamiliar with one another - substantially diminishes the impact of ordinal rank on test scores. Instead, later interruptions to peer interactions do not significantly affect the strength of these interpersonal comparisons." The study refers to the period 2018-2022 (Author's abstract, IAB-Doku, © 2025 The Authors. Published by Elsevier Ltd.). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2025/3 |