Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChuard, Caroline; Aerne, Annatina; Eugster, Beatrix; Hodler, Roland
TitelEthnic clustering in schools and early career outcomes.
QuelleIn: Economics of education review, (2025) 106, 13 S.Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
DOI10.1016/j.econedurev.2025.102645
SchlagwörterBildungsertrag; Kind; Sekundarbereich; Peer Group; Übergang Schule - Beruf; Fremdsprachenkenntnisse; Soziales Netzwerk; Ausbildungswahl; Berufswahl; Auswirkung; Ethnische Gruppe; Minderheit; Ausländer; Schweiz
Abstract"This study examines the impact of ethnic clustering during compulsory schooling on the career paths of ethnic minority students. We observe whether students upon completing compulsory school join an academic track, a vocational education, a transition year or no further education. We show that the effect of foreign language peers depends on whether or not they speak the same foreign language as the observed student. A higher overall share of foreign language peers in a cohort increases the probability of these students entering vocational education at the expense of academic education. It also leads to lower projected earnings. Peers speaking the same foreign language as the student observed also increase the student's chances of joining vocational education, but at the expense of a transition year. Looking at mechanisms, we provide evidence that foreign language peers affect language acquisition negatively, but can provide positive network effects." The study refers to the period 2011-2016 (Author's abstract, IAB-Doku, © 2025 The Authors. Published by Elsevier Ltd.).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: