Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuehler, Andreas F.; Lehnert, Patrick; Backes-Gellner, Uschi
TitelCurriculum updates in vocational education and changes in graduates' skills and wages.
Gefälligkeitsübersetzung: Aktualisierungen der Lehrpläne in der beruflichen Bildung und Veränderungen bei den Fähigkeiten und Löhnen der Absolventen.
QuelleIn: Journal of education and work, 37 (2024) 5/6, S. 458-482Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1363-9080; 1469-9435
DOI10.1080/13639080.2025.2456844
SchlagwörterCurriculumentwicklung; Einkommenseffekt; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufliche Qualifikation; Qualifikationsprofil; Qualifikationswandel; Neuer Beruf; Betriebliche Berufsausbildung; Schulische Berufsausbildung; Auswirkung; Absolvent; Schweiz
Abstract"This paper examines the relation between the nature of updates in training curricula and graduates' skills and wages. Using vocational education and training (VET) curriculum texts as data, we apply natural language processing methods to identify the nature of changes in curriculum updates based on before-after comparisons of the skills the curricula contain. We introduce and measure two dimensions of curriculum updates: the 'novelty rate' (degree of new skills entering an updated curriculum) and the 'removal rate' (degree of old skills dropped from an old curriculum). By matching these dimensions to labor market data for VET graduates, we empirically investigate the relation between different types of curriculum updates and the wages of graduates with updated curricula compared to those of graduates with old curricula. We find non-linear relations and complementarities between the dimensions of updates and graduates' wages: while adding lots of new skills without removing old ones is not favorable, removing old skills is favorable across all curriculum updates. A further analysis on the actual skills that are added or removed illustrates the trade-offs that curriculum designers face. Given the economic importance of optimally preparing young workers for the labor market, our results provide crucial insights for educational policymakers." The study refers to the period 2004-2020 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education and work" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: