Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeier, Margaret E.; Saxena, Mahima; Kraiger, Kurt; Costanza, David P.; Rudolph, Cort W.; Cadiz, David M.; Petery, Gretchen A.; Fisher, Gwenith G.
TitelWorkplace learning and the future of work.
Gefälligkeitsübersetzung: Lernen am Arbeitsplatz und die Zukunft der Arbeit.
QuelleIn: Industrial and organizational psychology, 18 (2025) 1, S. 84-109
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1754-9426; 1754-9434
DOI10.1017/iop.2024.57
SchlagwörterSelbstverantwortung; Künstliche Intelligenz; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Individualisierung; Lernorganisation; Arbeitswelt; Digitalisierung; Automatisierung; Technologische Entwicklung; Globalisierung; Arbeit; Arbeitsloser; Arbeitsplatz; Betriebliche Weiterbildung; Forschungsstand; Lebenslanges Lernen; Auswirkung; Innovation; Zukunft; Abhängig Beschäftigter; Selbstständiger; Älterer Arbeitnehmer; Europa; USA
Abstract"Global disruption, technological advances, and population demographics are rapidly affecting the types of jobs that are available and the workers who will fill those jobs in the future of work. Successful workers in the dynamic and uncertain landscape of the workplace of the future will need to adapt rapidly to changing job demands, highlighting the necessity for lifelong learning and development. With few exceptions, industrial-organizational (I-O) psychologists have tended to take an organization-centered perspective on training and development; a perspective that promotes worker development as a means to organizational success. Hence, we call for a broadening of this view to include a person-centered perspective on workplace learning focused on individual skill development. A person-centered perspective addresses lifelong learning and skill development for those already in the labor force, whether they are working within or outside of organizations (e.g., gig workers), or those looking for work. It includes the most vulnerable people currently working or seeking work. We describe the factors affecting the future of work, the need to incorporate a person-centered perspective on work-related skill learning into I-O research and practice, and highlight several areas for future research and practice." The study refers to the period 2021-2030 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industrial and organizational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: