Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarbach, Moritz; Vallizadeh, Ehsan; Harder, Niklas; Hangartner, Dominik; Hainmueller, Jens
TitelDoes ad hoc language training improve the economic integration of refugees? Evidence from Germany's response to the Syrian refugee crisis.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbessert kurzfristig finanzierter Sprachunterricht die wirtschaftliche Integration von Flüchtlingen? Evidenz aus Deutschlands Reaktion auf die syrische Flüchtlingskrise.
QuelleIn: Journal of the Royal Statistical Society. Series A. Statistics in society, (2025) online first, 08 January 2025, 16 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1467-985X
DOI10.1093/jrsssa/qnae106
SchlagwörterErfolgskontrolle; Deutsch als Fremdsprache; Sprachförderung; Sprachunterricht; Berufliche Integration; Berufsbiografie; Auswirkung; Flüchtling; Deutschland; Eritrea; Herkunftsland; Irak; Iran; Syrien
Abstract"Given the global displacement crisis, the integration of refugees has emerged as a critical policy issue for many host countries. A key challenge involves supporting refugees in learning the language of their host country. While several European nations have instituted publicly funded language training for asylum seekers and refugees soon after their arrival, evidence on the efficacy of these early language programs in promoting economic integration remains limited. This study examines the impact of a pioneering, large-scale ad hoc programme introduced by German policymakers, which provided basic language training to over 230,000 refugees arriving in 2015-2016. Utilizing register data on the population of asylum seekers and exploiting a cut-off date in programm eligibility, we assess the program's effectiveness using a regression discontinuity design. Our findings reveal no discernible effect on refugee employment over the subsequent 2 years. To explore whether language programs are generally ineffective during refugee crises, we contrast these results with the impacts of a more comprehensive, preexisting, yet smaller-scale programme. Using a variety of difference-in-differences estimators, we find that this program considerably increased refugee employment. These contrasting findings offer important insights for policymakers on designing effective language training programs for refugees." The study refers to the period 2015-2018 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Royal Statistical Society. Series A. Statistics in society" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: