Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeckman, James J.; Raut, Lakshmi K.
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelIntergenerational long term effects of preschool-structural estimates from a discrete dynamic programming model.
QuelleCambridge, Mass. (2013), S. 164-175
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 19077
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monografie
SchlagwörterBildung; Intelligenz (Psychologie); Kognitive Kompetenz; Lernfähigkeit; Selbsteinschätzung; Soziale Mobilität; Generation; Bildungsertrag; Vorschulerziehung; Motivation; Mobilität; Einkommenseffekt; Investition; Sozialer Aufstieg; Arbeitspapier; Auswirkung; USA
Abstract"This paper formulates a structural dynamic programming model of preschool investment choices of altruistic parents and then empirically estimates the structural parameters of the model using the NLSY79 data. The paper finds that preschool investment significantly boosts cognitive and non-cognitive skills, which enhance earnings and school outcomes. It also finds that a standard Mincer earnings function, by omitting measures of non-cognitive skills on the right hand side, overestimates the rate of return to schooling. From the estimated equilibrium Markov process, the paper studies the nature of within generation earnings distribution and intergenerational earnings and schooling mobility. The paper finds that a tax financed free preschool program for the children of poor socioeconomic status generates positive net gains to the society in terms of average earnings and higher intergenerational earnings and schooling mobility." The study refers to the period 1979-2010 (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: