Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuwonge, Charles Magoba; Schiefele, Ulrich; Ssenyonga, Joseph; Kibedi, Henry
TitelModeling the relationship between motivational beliefs, cognitive learning strategies, and academic performance of teacher education students.
Gefälligkeitsübersetzung: Modellierung der Beziehung zwischen motivationalen Überzeugungen, kognitiven Lernstrategien und akademischen Leistungen von Lehramtsstudenten.
QuelleIn: South African journal of psychology, 49 (2019) 1, S. 122-135
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0081-2463; 2078-208X
DOI10.1177/0081246318775547
SchlagwörterPädagogik; Kognition; Selbstkonzept; Leistungsmotivation; Lernmotivation; Motivation; Lernmethode; Leistung; Strategie; Student
AbstractAlthough self-regulated learning has received much attention over the past decades, research on how teacher education students regulate their own learning has been scarce, particularly in third world countries. In the present study, we examined the structural relationships between motivational beliefs, cognitive learning strategies, and academic performance among teacher education students in Uganda. The sample comprised of 1081 students selected from seven universities. Data were collected using several subscales from the modified Motivated Strategies for Learning Questionnaire and were analyzed by structural equation modeling. Cognitive learning strategies fully mediated the relationship between motivational beliefs and academic performance. Motivational beliefs contributed to students' academic performance mainly through influencing their critical thinking and organizational skills. Therefore, interventions to improve teacher education students' academic performance should focus not only on boosting their motivation but also on enhancing their use of cognitive learning strategies. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African journal of psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: