Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchüler, Anne; Pazzaglia, Francesca; Scheiter, Katharina
TitelSpecifying the boundary conditions of the multimedia effect: The influence of content and its distribution between text and pictures.
Gefälligkeitsübersetzung: Spezifizieren der Randbedingungen des Multimedia-Effekts: Der Einfluss von Inhalten und deren Verteilung zwischen Text und Bild.
QuelleIn: British journal of psychology, 110 (2019) 1, S. 126-150
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1269; 0373-2460; 0950-5652; 2044-8295
DOI10.1111/bjop.12341
SchlagwörterStimulation (Psy); Multimedia; Lernen; Räumliche Orientierung; Bild; Visuelle Information
AbstractIt was investigated whether the beneficial effect of picture presentation might be influenced by the content conveyed through text and pictures and the way information is distributed between them. Ninety-nine students learnt in five between-subjects learning conditions (i.e., text with spatial contents plus pictures, text with visual contents plus pictures, only text with spatial contents, only text with visual contents, only picture) about a tourist centre and a holiday farm. Results showed that pictures (i.e., maps) were beneficial for learning if spatial knowledge had to be acquired, but did not support learning when non-spatial, visual knowledge had to be acquired. Furthermore, a high overlap of spatial information in text and picture was helpful, which can be explained by the assumption that learning is a text-guided process. On the other hand, regarding non-spatial visual information, a high text-picture overlap did not influence learning, probably because text alone was sufficient for acquiring visual knowledge. The implications of these findings are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British journal of psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: