Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrischler, Mireille; Pit-ten Cate, Ineke M.
TitelPre- and in-service teachers' attitudes toward students with learning difficulties and challenging behavior.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Einstellung von Lehrkräften und LehramtsanwärterInnen gegenüber SchülerInnen mit Lernschwierigkeiten und problematischem Verhalten.
QuelleIn: Frontiers in psychology, (2019) 10, 10 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.00327
SchlagwörterInklusive Pädagogik; Kompetenz; Einstellung (Psy); Lehrer; Referendar; Referendarin; Lernbehinderung; Psychosozialer Dienst
AbstractThe implementation of inclusive policies is largely dependent on teachers' willingness to accommodate students with special educational needs (SEN) in mainstream classrooms, which is affected by their perceived competence and attitudes. This study investigated attitudes of pre- and in-service teachers toward students with two types of SEN: challenging behavior and learning difficulties. The three components of attitudes (affective, cognitive, and behavioral) were assessed using indirect and direct measures. Results revealed that teachers held negative implicit attitudes toward challenging behavior and learning difficulties, however, implicit attitudes did not vary as a function of the type of SEN. Ratings of the stereotypical dimensions warmth and competence and overall ratings of scholastic achievement were affected by professional status and type of SEN. Professional status, implicit attitudes, and stereotypical knowledge together explained 52 and 43% of the variance in teachers' ratings of academic proficiency for students with challenging behavior and learning difficulties, respectively. Results are interpreted within the theoretical framework and implications for teacher training are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: