Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVenetz, Martin; Zurbriggen, Carmen L. A.; Schwab, Susanne
TitelWhat do teachers think about their students' inclusion? Consistency of students' self-reports and teacher ratings.
Gefälligkeitsübersetzung: Was denken Lehrer über die Inklusion ihrer Schüler? Übereinstimmung der Selbstberichte der Schüler und der Lehrerbewertungen.
QuelleIn: Frontiers in psychology, (2019) 10, 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.01637
SchlagwörterInklusive Pädagogik; Faktorenanalyse; Fragebogen; Testreliabilität; Validität; Eigenschaft; Selbstkonzept; Soziale Integration; Lehrer; Schüler; Lernbehinderung; Invarianz; Messung; Bericht; Berichterstattung; Messinstrument
AbstractThe aim of this study was to investigate the consistency between the self-reports and teacher ratings of students' emotional and social inclusion at school as well as for their academic self-concept. The German version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire (PIQ) was administered to 329 grade 8 students (50.8% female, M-age = 14.5 years, SDage = 0.5 years) and their teachers. First, the three-dimensional structure of both PIQ versions was confirmed by confirmatory item factor analysis. The alpha and omega coefficients demonstrated good reliability for all scales. Second, a correlated trait-correlated method minus one model provided evidence that the method-specificity of teacher ratings was larger than the consistency between the self-reports and teacher ratings. Third, the results of a latent difference model indicated that general method effects can partly be explained by a student's gender or special educational needs. Finally, the low consistency between self-reports and teacher rating is discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: