Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAßmann, Christian; Steinhauer, Hans Walter; Würbach, Ariane; Zinn, Sabine; Hammon, Angelina; Kiesl, Hans; Rohwer, Götz; Rässler, Susanne; Blossfeld, Hans-Peter
TitelSampling designs of the National Educational Panel Study: Setup and panel development.
Gefälligkeitsübersetzung: Stichprobendesign des Nationalen Bildungspanels: Aufbau und Entwicklung des Panels.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Roßbach, Hans-Günther (Hrsg.): Education as a lifelong process. The German National Educational Panel Study (NEPS). Wiesbaden: Springer VS (2019) S. 35-55
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEdition ZfE. 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-23161-3; 978-3-658-23162-0
DOI10.1007/978-3-658-23162-0_3
SchlagwörterBildung; Erziehung; Kohortenanalyse; Längsschnittuntersuchung; Stichprobe; Lebensspanne
AbstractThe German National Educational Panel Study (NEPS) was set up to provide an empirical basis for longitudinal analyses of individuals' educational careers and competencies and how they unfold over the life course in relation to family, formal educational institutions, and private life. Educational developments and decisions over the life span are being tracked in six starting cohorts as a foundation for characterizing and analyzing educational processes. These six starting cohorts include newborns, Kindergarten children, secondary school children (5th and 9th grade), first-year undergraduate students, and adults. Because access to the target population in several starting cohorts was gained via educational institutions such as Kindergartens and schools, multistage sampling approaches were implemented that reflect the clustered structure of the target populations. Samples in individual contexts, such as those in the adult and newborn cohorts, were established via register-based stratified cluster approaches. This chapter briefly reviews the designs of the implemented sampling strategies for each established starting cohort and provides information on the levels of attrition in the panel development. (c) Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: