Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWohlkinger, Florian; Blumenfelder, A. Raphaela; Bayer, Michael; Maurice, Jutta von; Ditton, Hartmut; Blossfeld, Hans-Peter
TitelMeasuring motivational concepts and personality aspects in the National Educational Panel Study.
Gefälligkeitsübersetzung: Messung von Motivationskonzepten und Persönlichkeitsaspekten im Nationalen Bildungspanel.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Roßbach, Hans-Günther (Hrsg.): Education as a lifelong process. The German National Educational Panel Study (NEPS). Wiesbaden: Springer VS (2019) S. 155-169
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEdition ZfE. 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-23161-3; 978-3-658-23162-0
DOI10.1007/978-3-658-23162-0_9
SchlagwörterBildung; Erziehung; Kompetenz; Längsschnittuntersuchung; Elternverhalten; Persönlichkeit; Selbstkonzept; Interesse; Motivation; Soziale Kompetenz; Lebensspanne; Ziel
AbstractThis chapter outlines the use and measurement of motivational concepts and personality aspects in the German National Educational Panel Study (NEPS). The selection of concepts combines elements that prevalent motivation and personality theories have in common, thereby promoting research from different theoretical perspectives. The constructs measured are learning motivation and effort, personal goals and goal pursuit, general interest orientations, topic-related interests, self-concept (both general and domain-specific), personality aspects, and selected social skills and parenting behavior dimensions. These theoretical constructs and their corresponding measurements presented in this chapter were chosen on the basis of their applicability across the complete life course. Within NEPS, this integrated compilation of motivational concepts and personality aspects improves our understanding of educational processes and competence development from infancy to late adulthood. (c) Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: