Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKrispenz, Ann; Gort, Cassandra; Schültke, Leonie; Dickhäuser, Oliver
TitelHow to reduce test anxiety and academic procrastination through inquiry of cognitive appraisals: A pilot study investigating the role of academic self-efficacy.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie man Prüfungsangst und akademische Prokrastination durch die Reflexion kognitiver Bewertungen reduziert: Eine Pilotstudie, die die Rolle der akademischen Selbstwirksamkeit untersucht.
QuelleIn: Frontiers in psychology, (2019) 10, 14 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1664-1078
DOI10.3389/fpsyg.2019.01917
SchlagwörterBildungsanspruch; Bewältigung; Selbstwirksamkeit; Stressbewältigung; Prüfungsangst; Stress; Intervention
AbstractBackground and Objectives: Test anxiety can impair learning motivation and lead to procrastination. Control-value theory of achievement emotions (Pekrun, 2006) assumes test anxiety to be a result of students' appraisals of the testing situation and its outcomes. Modification of cognitive appraisals such as low self-efficacy beliefs is thus assumed to reduce test anxiety and subsequent procrastination. In the present study, we tested the effects of an inquiry-based stress reduction (IBSR) intervention on students' academic self-efficacy, their test anxiety, and subsequent procrastination in the final stages of an academic term. Design: Longitudinal quasi-randomized intervention control trial. Methods: University students identified worry thoughts regarding a specific and frightening testing situation. Intervention participants (n = 40) explored their worry thoughts with the IBSR method. Participants of an active waitlist control group (n = 31) received the intervention after the study was completed. Dependent variables were assessed before and after the intervention as well as at the end of the term. Results: Data-analyses revealed that the IBSR intervention reduced test anxiety as well as subsequent academic procrastination in comparison to the control group. The effect on test anxiety was partly due to an enhancement of self-efficacy. Conclusion: Our findings provide preliminary evidence that IBSR might help individuals to cope with their test anxiety and procrastination. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2025/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: